czwartek, 19 grudnia 2013

Choinka inaczej...


Uwielbiam tradycyjną choinkę i nigdy z niej nie zrezygnuję, jednak chciałbym Wam pokazać parę wariacji na jej temat.
Choinkowe poszewki na poduchy
 
Czas na zmianę dekoracji. Poszewki na poduszki poszły na pierwszy ogień.
 
Choinka z materiału
 
 
Do wykonania takiej choinki są potrzebne: ścinki zielonego i czerwonego materiału, coś do wypchania choinki ( ja użyłam wkładu z poduszki), patyk, puszka np. po kukurydzy konserwowej, do ozdoby szyszki i orzechy.


I element recyclingowy - puszka :)

 
 Choinka z patyków
 
Zawsze miałam zgryz jak wyeksponować kartki świąteczne. Układałam na półce, pod choinką, na parapecie. Po zrobieniu mojej patyczkowej choinki, pomysł na zawieszenie kartek przyszedł sam. Proste i genialne - to moja subiektywna ocena J

 

I jeszcze dekoracja na komodę
 




Powstał też nowy wianek z szyszek. Poprzedni zrobiłam na bazie tylko z gałązek. Okazało się, że szyszki mają za mały punkt styku z bazą i przy byle dotknięciu odrywają się :(. Ten wianek wyszedł już lepiej. Gałązki oplotłam suchą trawą. Szyszki i orzechy lepiej się trzymają.  Jeśli miałabym oceniać, to ten jest ładniejszy. Może dlatego, że był robiony z myślą o kimś fajnym... i tak poszło z serca ;)
 
 
 
A tu mini "krok po kroku" jak zrobić wianek z szyszek:
 
 Potrzebujemy: gałązki, drut, suchą trawę, szyszki (o zbieraniu szyszek pisałam tutaj), orzechy, wstążkę i klej na gorąco
 

 Z gałązek formujemy kółko, związujemy drutem.

 
Kółko oplatamy trawą
 
 
Wybieramy szyszki podobnej wielkości.  Dobrze jest poukładać je przed przyklejeniem  i sprawdzić ile ich potrzebujemy. Zaczęłam od przyklejenia szyszek po zewnętrznej stronie koła, następnie po wewnętrznej. Na koniec wypełniłam środek przyklejając szyszki na mijankę. Pomiędzy szyszkami dodałam orzechy i szyszki olchy. Na koniec wystarczy zawiązać kokardę i gotowe :)

4 komentarze:

  1. Piękne ozdoby :) może w końcu wykonam swój wieniec.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Zachęcam do zrobienia wianka. Jeśli będzie tylko z szyszek czy orzechów to zmieniając dodatki ( np. inne kokardy) można mieć dekoracje na cały rok :)

      Usuń
  2. Normalnie Marta wymiatasz- gratulacje, wszystkie ozdoby, choinki pierwsza klasa:)
    Mnie najbardziej urzekła ta z patyków- tak prosta a taki rewelacyjny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje bardzo :*. Choinkę z patykow bardzo łatwo zrobić : idziesz na spacer z dziewczynkami i szukacie patykow ;), dodatkowo potrzebujesz tylko sznurek i sekator do pociecia patykow. Też uważam, że proste ozdoby są najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń