poniedziałek, 19 grudnia 2016

Świąteczne inspiracje blogerek - pomysły, które musicie zobaczyć

Święta za tydzień. W każdym domu na pewno rozpoczęły się przygotowania: ubieranie choinki, dekorowanie mieszkania, kupowanie prezentów i pieczenie pierników. Mam nadzieję, że Wasze przygotowania idą zgodnie z WASZYM  planem i nie dajecie się zwariować świątecznemu szaleństwu. Ja prawie osiągnęłam swój cel - staramy się przygotować do świąt w spokoju i z radością. Choinka kupiona, czeka na dekoracje, pierniczki piekliśmy wczoraj, wszystkie półprodukty, które można było wcześniej kupić do świątecznych potraw - kupione, czekam na ostatnie dwie przesyłki z prezentami. Co zostało: pakowanie prezentów, ubieranie choinki, dekorowanie pierników i przygotowanie mojego "przydziału wigilijnych potraw", czyli: śledzi, makiełek i kompotu z suszonych owoców. 
Kochani przygotowałam dla Was zestawienie kilku świątecznych inspiracji od wspaniałych blogerek. Może dzięki tym pomysłom łatwiej będzie zapiąć przygotowania do Wigilii na ostatni guzik :) 

Jak już pisałam, wczoraj piekłam z Jędrkiem pierniki. Zawsze chciałam przygotować pierniki "dojrzewające" i rok temu czytając jeden z moich ulubionych blogów - Simply About Home,  trafiłam na ten przepis. Pieczenie nie jest moją najmocniejszą stroną, ale postanowiłam spróbować. W środku nocy napisałam komentarz pod piernikowym postem z pytaniem dotyczącym "procesu wytwórczego" i po paru minutach otrzymałam odpowiedź! To się nazywa zrozumienie powagi sytuacji ;).  Pierniki wyszły przepyszne, zapach jest obłędny. Podczas pieczenia ciastek cudowny aromat roznosi się po całym mieszkaniu i sprawia, że na twarzach wszystkich domowników pojawia się szeroki, błogi uśmiech. Uwaga: ciastka należy od razu zabezpieczyć, gdyż pozostawienie ich w zasięgu rąk dzieci i męża grozi utratą całego wypieku jeszcze przed świętami. Jeżeli już upiekliście świąteczne ciastka, to i tak zajrzyjcie na bloga Magdy - jej lukrowe dekoracje pierników robią wrażenie i mogą Wam posłużyć jako wspaniały przykład. 

http://simplyhomeabout.blogspot.com/2014/12/grudniowe-pierniczenie-czyli-pierniczki.html

http://simplyhomeabout.blogspot.com/2014/12/grudniowe-pierniczenie-czyli-pierniczki.html

Słodkości upieczone i udekorowane, czas zapakować prezenty. Jeśli szukacie niebanalnego pomysłu na opakowanie podarunków, to może spodoba Wam się pomysł jaki na swoim blogu Cleo - Inspire zamieściła Maria - bawełniane torby od fatherrabbit.com. Jest to fantastyczne i praktyczne rozwiązanie - torby można później wykorzystać na 100 sposobów. Nadają się dla dzieci do przedszkola lub szkoły i dla dorosłych na zapakowanie lunchu do pracy. Mamy więc dwa prezenty w jednym. Moim zdaniem jest to super pomysł i na pewno kiedyś go wykorzystam.

http://www.cleo-inspire.com/2016/12/pomysy-na-zapakowanie-prezentu-bez.html

http://www.cleo-inspire.com/2016/12/pomysy-na-zapakowanie-prezentu-bez.html

Jednak nie może w zestawieniu świątecznych inspiracji zabraknąć realizacji DIY! Iza z bloga colores.de.mi.alma zachwyciła mnie swoim pomysłem: z pudełek po butach wyczarowała piękne i eleganckie opakowania na podarunki. Bardzo fajnie przedstawiła wszystko krok po kroku i na pewno dzięki jej wskazówkom każdy będzie mógł wykonać podobne cudeńka. Mnie urzekło połączenie kolorów niebieskiego, turkusu i złota. No i te kokardy... 

http://cloroesdemialma.blogspot.com/2016/12/pakowanie-prezentow-diy-dla.html
 
http://cloroesdemialma.blogspot.com/2016/12/pakowanie-prezentow-diy-dla.html

http://cloroesdemialma.blogspot.com/2016/12/pakowanie-prezentow-diy-dla.html

Dobra, prezenty też już mamy zapakowane :). Na koniec najważniejsze - nakrycie stołu na uroczystą kolację. Przy tym stole zaraz usiądziemy z całą rodziną. Często w takim gronie spotykamy się tylko podczas świąt. Warto więc zadbać, aby to była niezapomniana chwila. Na pewno pięknie przybrany stół zachwyci gości i wprowadzi wszystkich w świąteczny nastrój. Dla mnie mistrzynią łączenia kolorów i tworzenia pięknych subtelnych dekoracji jest Gu, a na jej blogu Gu-tworzy znajdziecie wiele pomysłów na niebanalne dekoracje stołu na różne okazje. Tym razem zapraszam Was do obejrzenia naturalno - korzennej inspiracji. Kilka gałązek, szyszki i ciekawe winietki dla każdego biesiadnika. Tylko tyle i aż tyle.



Wszystkim Paniom dziękuję za udostępnienie zdjęć i polecam zajrzeć na ich blogi - znajdziecie tam wiele wspaniałych inspiracji:

Pozdrawiam,

Mako


23 komentarze:

  1. Śliczne pierniczki i piękne nakrycie stołu :0
    Pozdrawiam przed świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Uwaga: ciastka należy od razu zabezpieczyć, gdyż pozostawienie ich w zasięgu rąk dzieci i męża grozi utratą całego wypieku jeszcze przed świętami." Piękne zdanie :) A pomysły super! Ta dekoracja stołu i opakowania na prezenty... cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciastka zabezpieczyłam przed resztą rodziny i sprawdzam co jakiś czas czy są.... czy są nadal dobre, czy aby się nie zepsuły... ;)

      Usuń
  3. pięknie udekorowane pierniczki, moje nigdy nie są takie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też nie, ale wierzę że trening czyni mistrza :)

      Usuń
  4. Chciałabym mieć taki porządek przy piernikach heh 😉 Pięknie podane talerze👍🏻 Ja w tym roku wymyśliłam Mikołaje z serwetek 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikołaje z serwetek - super! U mnie w zeszłym roku były serwetkowe choinki

      Usuń
  5. Piekne inspiracje.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę radosnych oraz zdrowych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za udostepnienie zdjęć :). Pozdrawiam i rowniez życzę wesolych świąt :)

      Usuń
  6. Świetne pudełka - trzeba się tylko w obuwniczym na pudełka zasadzić :)
    A ciasteczka - piękne - jeszcze nie widziałam tak pięknie ozdobionych! Nie widziałam jeszcze u Magdy tego na blogu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ciastkach to post z zeszlego roku, ale przepis rewelacyjny i pierniki ozdobione cudnie - dlatego jest to dla mnie jeden z postow, do ktorego warto wracac :)

      Usuń
  7. Teraz też już napływają do nas klienci, którzy chcą fajnej świątecznej aranżacji. Wcale się nie dziwie, święta potrafią stworzyć klimat, ale w domu trzeba troszkę się nagimnastykować jeżeli chodzi o dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne wydarzenie, ja zajmuje się tworzeniem stoisk na targach i wiem jaki to jest ogrom pracy. Bardzo dobry wpis! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądają. Ja w tym roku w moim salonie postanowiłam zrobić coś innego i zamontowałam sobie na całej ścianie regały magazynowe (http://nedcon.pl/produkty/regaly-mobilne/). Mam zamiar w święta zrobić dużo takich ozdób i je tam poustawiać. Myślę, że zrobi to ekstra efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Święta zbliżają się wielkimi krokami, więc warto znaleźć ciekawe inspiracje. Mimo, że mam w domu sporo dekoracji, to zawsze staram się stworzyć coś nowego. Pomagają mi przy tym moje córki. Zawsze to fajny sposób na spędzenie czasu razem. Na pewno wykorzystam pomysł z pudełkami po butach jako opakowania na prezenty :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne inspiracje! Super wpis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne dekoracje, pierniki, wspaniały klimat! Cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam z niecierpliwością na święta, aby przetestować Twoje pomysły!
    https://www.blogger.com/profile/11445118120289255465

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń